Truus en ik

20 juni 2018 - Veliko Tarnovo, Bulgarije

Na het vertrek van mama was het wel even slikken: helemaal in mijn uppie op het vliegveld in Boekarest. Gelukkig heb ik dankzij de allein-cd een onuitputtelijke voorraad liedjes over alleen zijn, die ik kan gebruiken in deze blog.

Backgroundtrack #1: Allein allein - Polarkreis 18

Natuurlijk was ik niet helemaal verlaten. Mijn trouwe navigator Truus was nog wel aanwezig. Truus en ik hebben een beetje een haat-liefde verhouding. Ik hou van Truus omdat ze maar vijftig euro was bij de Action en ze toch mijn gebrek aan richtingsgevoel compenseert. Ik heb een hekel aan Truus op veel meer momenten. Een van die momenten is wanneer Truus besluit om me dwars door het centrum van Boekarest te loodsen. Aaaargh. Hier zijn ringwegen voor uitgevonden!

Backgroundtrack #2: So lonely - The Police

Bij de grens met Bulgarije gaat het een klein beetje mis. Ik moet eerst Roemenië uit, voor ik Bulgarije in kan (logisch!). Het vertrek uit Roemenië houdt in dat ik het vignet voor de auto moet laten zien (tuurlijk!). Dan bedenk ik me dat die nog in mama's bagage zit (oeps!). De boete die hier op staat is 1000 lei (=200 euro!). Gelukkig is het heel druk en spreekt de bewaker geen Engels en zie ik er helemaal niet crimineel uit. Als ik in het handen-voeten-Engels de situatie probeer uit te leggen zegt hij alleen maar: 'six euro's'. Pfiew, hij is om te kopen.

Backgroundtrack #3: Show me the meaning of being lonely - Backstreet Boys

In Bulgarije begeef ik me rap naar de camping in Veliko Tarnovo. Dit schijnt een prachtig stadje te zijn, maar ik heb er niets van gezien want ik was helemaal gesloopt. Een NKC-campertrip is hier ook neergestreken en dat betekent 21 Nederlandse campers die het terrein bevolken. Stiekem vind ik het vandaag wel fijn!

Standplaats bij Veliko Tarnovo

Hmmm even rust - Veliko Tarnovo

De volgende dag moet ik rap richting Sofia voor de aankomst van Nora the Explorer. Jeuj! Omdat camperen in Bulgarije toch weer minder populair is dan gedacht, is er geen stadscamping. Even bij Noor gecheckt hoe erg ze gehecht is aan een douche en toen een mooi plekje op een bewaakte parkeerplaats in het centrum opgezocht. Er blijkt een winkelcentrum met openbare toilet naast te zijn. Luxe!

Na een snel hapje in het winkelcentrum is het tijd om mijn volgende reisgenootje op te pikken. Zin in!

Welkomsttrack Noor: Vriendschap - Henk Westbroek

1. Riek Torsius:
    28 juni 2018
    Kees brengt het vignet wel mee denk ik.
    Oei wat spannend,veel plezier nog!!!
    Groetjes Oma en OPa